Tag Archives: payout

Are bookies targeting disabled people?

Money: People who become disabled due to medical mess-ups get big compensation payments. Are bookies trying to get them to gamble it all away?

If bookmakers allowed one severely disabled man, feeding his gambling addiction until they had taken everything he had, how many others are getting the same treatment?

The Guardian is reporting that Ladbrokes Coral and Paddy Power are accused of fuelling Liam McCarron’s gambling addiction until he had squandered his compensation from a botched operation that left him severely disabled.

It is alleged that they helped him fill out betting slips as he frittered away his payout.

By the time he was eventually barred from gambling, his losses amounted to half a million pounds.

The firms say they didn’t do anything wrong.

But here’s the question:

How many other people with severe disabilities are losing their cash in the same way? And are they being targeted?

Source: Bookmakers ‘helped gambling addict squander injury compensation’ | Society | The Guardian

Have YOU donated to my crowdfunding appeal, raising funds to fight false libel claims by TV celebrities who should know better? These court cases cost a lot of money so every penny will help ensure that wealth doesn’t beat justice.

https://www.crowdjustice.com/case/mike-sivier-libel-fight/


Vox Political needs your help!
If you want to support this site
(
but don’t want to give your money to advertisers)
you can make a one-off donation here:

Donate Button with Credit Cards

Here are four ways to be sure you’re among the first to know what’s going on.

1) Register with us by clicking on ‘Subscribe’ (in the left margin). You can then receive notifications of every new article that is posted here.

2) Follow VP on Twitter @VoxPolitical

3) Like the Facebook page at https://www.facebook.com/VoxPolitical/

Join the Vox Political Facebook page.

4) You could even make Vox Political your homepage at http://voxpoliticalonline.com

And do share with your family and friends – so they don’t miss out!

If you have appreciated this article, don’t forget to share it using the buttons at the bottom of this page. Politics is about everybody – so let’s try to get everybody involved!

Buy Vox Political books so we can continue
fighting for the facts.


The Livingstone Presumption is now available
in either print or eBook format here:

HWG PrintHWG eBook

Health Warning: Government! is now available
in either print or eBook format here:

HWG PrintHWG eBook

The first collection, Strong Words and Hard Times,
is still available in either print or eBook format here:

SWAHTprint SWAHTeBook

Priti Patel received £17,000 payout – from the public purse – after being forced to quit Cabinet role

No wonder she was smirking: Priti Patel leaving 10 Downing Street after being forced to resign.

This is despicable.

The public have been made to pay the cost of a “golden handshake” for Priti Patel, who was forced to leave her job in disgrace.

Ms Patel was told to resign after it was revealed she was trying to carry out her own foreign policy, independent of the Conservative government, holding meetings with senior Israeli politicians while supposedly on holiday.

This Writer thinks a prison sentence would have been more appropriate.

Priti Patel walked away with a pay-out of nearly £17,000 after being forced to resign as International Development Secretary , the Standard reveals today.

She received the sizeable “termination” payment despite admitting she blundered by holding unauthorised meetings in Israel last summer, including with Prime Minister Benjamin Netanyahu.

Brexiteer Ms Patel was humiliatingly summoned back to London from East Africa in November to be axed from the Cabinet by Theresa May. At the time ministers are dismissed or resign, the Cabinet Office refuses to disclose if they are given pay-offs, despite them being funded by the taxpayer.

It still will not say if Boris Johnson received a payment when he quit as Foreign Secretary last month over Mrs May’s Chequers Brexit blueprint, or if David Davis did when he stood down as Brexit Secretary.

But details of the payment to Ms Patel are in the Department for International Development’s recently published annual accounts for 2017-18.

Source: Priti Patel received £17,000 payout after being forced to quit as International Development Secretary | London Evening Standard

Visit our JustGiving page to help Vox Political’s Mike Sivier fight anti-Semitism libels in court


Vox Political needs your help!
If you want to support this site
(
but don’t want to give your money to advertisers)
you can make a one-off donation here:

Donate Button with Credit Cards

Here are four ways to be sure you’re among the first to know what’s going on.

1) Register with us by clicking on ‘Subscribe’ (in the left margin). You can then receive notifications of every new article that is posted here.

2) Follow VP on Twitter @VoxPolitical

3) Like the Facebook page at https://www.facebook.com/VoxPolitical/

Join the Vox Political Facebook page.

4) You could even make Vox Political your homepage at http://voxpoliticalonline.com

And do share with your family and friends – so they don’t miss out!

If you have appreciated this article, don’t forget to share it using the buttons at the bottom of this page. Politics is about everybody – so let’s try to get everybody involved!

Buy Vox Political books so we can continue
fighting for the facts.


The Livingstone Presumption is now available
in either print or eBook format here:

HWG PrintHWG eBook

Health Warning: Government! is now available
in either print or eBook format here:

HWG PrintHWG eBook

The first collection, Strong Words and Hard Times,
is still available in either print or eBook format here:

SWAHTprint SWAHTeBook

Foul-mouthed MP gets off lightly with £80,000 payout to ‘Plebgate’ PC

Andrew Mitchell on his bike.

Andrew Mitchell on his bike.

It’s a sad indictment of our legal system that Andrew Mitchell, the MP who lost his rag at the gates of Downing Street when a policeman told him to dismount from his bicycle, has been ordered to pay just £80,000 in damages after he tried to ruin the copper’s career.

Mitchell’s tirade against PC Toby Rowland infamously included the word ‘pleb’. He denied this and made other claims which led PC Rowland to sue him for defamation. That case was won on November 27 last year – more than two years after the incident took place in September 2012.

Now it has been announced that PC Rowland has accepted an offer of just £80,000 in damages from Mr Mitchell, whose lucrative £18,000-a-day second career with asset management firm Investec means he will, in effect, lose less than a week’s wages.

Less than one week’s wages – from a second job Mitchell shouldn’t have – in punishment for putting this police officer through 26 months of agony, simply for doing his duty.

Does that seem fair to you?

Here’s the BBC report.

Follow me on Twitter: @MidWalesMike

Join the Vox Political Facebook page.

If you have enjoyed this article, don’t forget to share it using the buttons at the bottom of this page. Politics is about everybody – so let’s try to get everybody involved!

Vox Political needs your help!
If you want to support this site
(
but don’t want to give your money to advertisers)
you can make a one-off donation here:

Donate Button with Credit Cards

Buy Vox Political books so we can continue
exposing the falsehoods at the heart of government.

Health Warning: Government! is now available
in either print or eBook format here:

HWG PrintHWG eBook

The first collection, Strong Words and Hard Times,
is still available in either print or eBook format here:

SWAHTprint SWAHTeBook

Public money is being thrown away on government-contracted scroungers

workprogramme1

It turns out that some people really do get to lie around all day, doing nothing apart from watching the money rolling in.

Bloody scroungers.

I’m sorry to swear – and you know I’m not usually rude – but these Work Programme provider companies really get my goat.

The revelation that companies such as Ingeus, A4e and Working Links were getting undeserved ‘incentive’ money (see also the BBC’s article), rather than being paid by results as has been claimed loudly and repeatedly by Tory ministers and backbenchers, is nothing new to Vox Politicalwe first pointed out the problem in November 2012, more than 18 months ago.

You see, not only has this been going on ever since the Coalition government established welfare-to-work in its current form –

Not only have government ministers and backbenchers been lying to you about the payouts given to the profit-driven privately-owned provider companies –

Not only have these companies been sucking down on your hard-earned taxpayer cash as though they had done something to earn it –

But the people they were supposed to be helping – people who have been forced into ever-greater poverty by the benefit uprating cap, arbitrary and unfair benefit sanctions, the bedroom tax, the £26,000 cap on benefits for families, the imposition of council tax on even the poorest households (in England at least), the stress of continual reassessment (if they are ESA claimants in the work-related activity group), the humiliation of having to visit food banks and who knows what else…

The people who are desperate to get any kind of paying job, despite the fact that zero-hours contracts could make them worse-off than unemployment, due to the effect on in-work benefits, despite the fact that those in-work benefits are also being squeezed hard, and despite the fact that there are at least five jobseekers for every job that becomes available…

These are the people that government ministers, backbenchers and the right-wing press keep victimising with their endless attacks on “skivers”, “scroungers”, the “feckless”, the “idle” and the “lazy”!

If I was unemployed and my MP had been caught slagging me off while praising these good-for-nothing so-called work programme ‘providers’, I would make it my business to bring them before the public, lock them into some medieval stocks and pelt them with rotten vegetables. Public humiliation is the least they should get for this continual insult to common decency.

But wait! There’s more.

It turns out that, not only are these work programme providers a bunch of lazy good-for-nothing parasites, but many of them are also a bunch of foreigners who’ve come to the UK to take our jobs!

Ingeus is Australian. G4S is part-Danish. Maximus is American.

It seems that all the politically-fuelled and media-driven anger against immigration into the UK from the rest of the European Union and beyond may be designed to distract us all from the fact that foreign firms are immigrating here to take government jobs that should be yours, and to steal your tax money.

Nobody can say they’ve earned it, after all.

But let us not be unfair. It would be wrong to concentrate on welfare-to-work providers when all of government is riddled with foreign interlopers.

Look at the Treasury, where the ‘Big Four’ accountancy firms have been re-writing tax law to suit their tax-avoiding corporate clients for the last few years. They are Deloitte (American), PriceWaterhouseCoopers (part-American), Ernst & Young (part-American) and KPMG (Dutch).

And then there is the huge, criminal, foreign firm that has been advising the Department for Work and Pensions on ways to privatise the welfare state since the mid-1990s – a firm so controversial that there is currently a moratorium on the mention of its name in the national mainstream media. It is an American insurance giant called Unum.

The best that can be said of these five corporations is that – at least to the best of our knowledge – they do work for a living.

… In their own interest – not yours.

Follow me on Twitter: @MidWalesMike

Join the Vox Political Facebook page.

Vox Political needs your help!
This independent blog’s only funding comes from readers’ contributions.
Without YOUR help, we cannot keep going.
You can make a one-off donation here:

Donate Button with Credit Cards

Alternatively, you can buy Vox Political books!
The second – Health Warning: Government! is now available
in either print or eBook format here:

HWG PrintHWG eBook
The first, Strong Words and Hard Times
is still available in either print or eBook format here:

SWAHTprint SWAHTeBook

Who is the fool who chose Grant Shapps to question BBC trustworthiness?

Shapps v BBC: Take a look at the name on his tag and ask yourself who you think is more trustworthy.

Shapps v BBC: Take a look at the name on his tag and ask yourself who you think is more trustworthy.

Sometimes you have to wonder if the Conservatives are just having a laugh. Admittedly, the jokes would be sick, but it seems the only logical explanation for some of their decisions.

Take the latest attack on the BBC. A Conservative spokesman has said the Corporation should face a cut in its licence fee or be forced to share it with other broadcasters unless it rebuilds public trust after receiving bad publicity over payouts to top executives and the way it handled the Jimmy Savile scandal.

Unfortunately, the spokesman himself is Tory Chairman Grant Shapps, a man who has his own issues in the same area and who is known to have used at least two false identities for shady reasons.

As ‘Michael Green’, in the run-up to the 2005 election and afterwards, he “charged clients £183 an hour for advice on how to make money from the web as well as offering tips on how to beat the recession blues, including splashing out on a jet-ski or learning to play the guitar,” according to the Daily Mail. Apparently he said his use of the name was to keep his business interests separate from his future political work, but he ended his involvement with that business in 2009, four years after he entered Parliament.

‘Sebastian Fox’ was another alias he used on Howtocorp, the web publishing company he created in 2000.

The two aliases were enough for people to make a connection with ‘Chuck Champion’ of a website called Howtopickupwomennow – but the evidence suggests it is unlikely that this is yet another pseudonym. Besides, the two we already had were enough to make the point that the BBC has no need to accept lectures about trust from Grant Shapps.

Of the BBC (and on the BBC News website) Mr Shapps/Green/Fox said: “They have ended up working in this culture which is buried in the last century, which is ‘we are the BBC, we do what we like, we don’t have to be too accountable’.

“But they are raising £3.6bn through the licence fee, which is a tax, and, quite rightly, the public wants to have sight of how the money is spent. Things like the pay-offs have really caused concern, as have, obviously, things like Savile and [Stuart] Hall [currently in prison for sex offences against young girls) and the culture that goes around that. I think it is one of too much secrecy,” said the man who hid his own business affairs behind false names for the first four years of his Parliamentary career.

Shapps said the BBC should open its books to inspection by the National Audit Office, and open itself up to Freedom of Information requests. He added that there was a “question of credibility” for the BBC over whether it applied “fairness” to its reporting of politics.

How interesting that last point is.

Regarding the bulk of the Shapps complaints, the BBC was quick to point out that the NAO already has full access to the BBC, except for its editorial decisions, and that in 2012 the Corporation responded to more than 1,600 FoI requests and volunteered information on hundreds more subjects.

Then we come to that interesting last point. The BBC spokesman said: “Mr Shapps is right that transparency is key to the future of the BBC. So is its freedom from political pressure.” (Italics mine)

It seems bizarre that the chairman of the Conservative Party should be complaining about the fairness of BBC political reporting. He can only be doing this to imply that the BBC is biased against the Conservatives – but we know that this has already been investigated and the opposite was found to be true.

As reported by this blog in August: “The BBC has a broadly right-wing bias. The study showed that the government of the day generally gets more airtime than anyone else (natural considering it is making policy and actually carrying out the business of government) but in reporting of immigration, the EU and religion, in 2007 Gordon Brown’s appearances on the BBC outnumbered David Cameron’s by less than two to one, while in 2012, Cameron’s outnumbered Ed Miliband’s by around four to one. The same ratios occurred for other prominent members of each party. When reporting of all topics is taken into account, Conservative politicians were featured more than 50 per cent more often than those from Labour in both 2007 AND 2012.”

So now the real motive behind the Shapps attack becomes clear. He wants to coerce the BBC into an even more slavish adherence to the Conservative Party line than it has already, with the threat of losing its monopoly of the licence fee hanging over it.

And he wants to get the public on-side by pushing the discredited claim that the BBC is a den of Lefties.

You’ll have noticed, Dear Reader, that Shapps has not referred directly to any individual news stories. Are we to take it that he opposes the BBC’s failure to report the anti-Tory demonstration outside the Conservative Party conference on September 29? More than three times as many people turned up for that (50,000) as there were delegates in the conference, if I recall correctly.

The Shapps intervention has already received the lack of respect it deserves on the social media. “I see Grant Shapps now loudly slagging off the BBC so we’re all diverted from Hunt’n’Gove systematically destroying the NHS and Education,” Tweeted one member of the Great British public. See recent Vox Political articles for the facts behind those words.

And cartoonist Martin Rowson put the whole affair in context: “Does everyone know that unbelievably fatuous poltroon @grantshapps is Cousin of Mick Jones of The Clash? Weird, huh? Though not as weird as this meretricious delusional oaf thinking anyone ever takes anything he’s ever said ever more seriously than a pool of puppy sick.”