150218Daily-Telegraph-Logo

Could this be the end for the Torygraph? Once a national paper loses readers’ respect, it’s over.

The owners of the Daily Telegraph secured a £250m loan from HSBC for a struggling corner of their business empire shortly before the newspaper’s reporters were allegedly “discouraged” from running articles critical of the bank, the Guardian has learned.

The timing of the loan deal for Yodel, a loss-making parcel delivery firm owned by the Barclay brothers, raises fresh questions over the influence of commercial considerations on the Telegraph’s editorial coverage of HSBC.

The deal was completed on 14 December 2012, company documents show. The paper’s former chief political commentator Peter Oborne alleged this week that there was a sea change in its editorial treatment of the bank from early 2013.

Read the full story on the Guardian website.

Follow me on Twitter: @MidWalesMike

Join the Vox Political Facebook page.

If you have enjoyed this article, don’t forget to share it using the buttons at the bottom of this page. Politics is about everybody – so let’s try to get everybody involved!

Vox Political needs your help!
If you want to support this site
(
but don’t want to give your money to advertisers)
you can make a one-off donation here:

Donate Button with Credit Cards

Buy Vox Political books so we can continue
bringing you the best of the mainstream media.

Health Warning: Government! is now available
in either print or eBook format here:

HWG PrintHWG eBook

The first collection, Strong Words and Hard Times,
is still available in either print or eBook format here:

SWAHTprint SWAHTeBook